Je vindt hier de meest gestelde vragen. Of je nou nog een vraag hebt over onze rozen, het betalen, het bestellen zelf of iets anders. We hopen dat we je hier al een heel stuk verder kunnen helpen. Zit jouw vraag hier niet tussen en heb je wat specifiekere vragen of hulp nodig? Neem dan even contact met ons op, we helpen je graag verder! Klik hieronder op het onderwerp waar je vragen over hebt.
Onze rozen
Blijven de rozen mooi en vers tijdens vervoer?
Onze rozen worden allemaal verpakt en verzonden in onze luxe verzenddoos. De rozen worden vastgebonden met een gebruiksvriendelijk lintje. Dit zorgt er voor dat de rozen niet verschuiven of beschadigen tijdens vervoer. Onze boeketten worden tijdens het transport vochtig gehouden door een 'freshbag'. De rozen krijgen dus een beetje water, voeding en een bacterieremmend middel mee tijdens het transport om de versheid te waarborgen. Deze freshbag kan (nog) niet bij het GFT afval, we streven samen met onze leverancier naar een composteerbare versie in de toekomst. Op dit moment bestaat de freshbag voor de helft uit composteerbaar materiaal, dus we zijn goed op weg.
Hoe worden de rozen/bestellingen verpakt?
Onze bestellingen worden allemaal in onze luxe verzendverpakking verzonden. Dit houdt in dat de rozen door middel van een gebruiksvriendelijk lint in de doos worden gebonden zodat zij niet verschuiven of beschadigen. Ook wordt er aan alle rozen een freshbag toegevoegd, om de rozen tijdens vervoer vers te houden. De versheid wordt hiermee 48 uur gewaarborgd. Bij de rozen voegen wij rozenvoeding toe, om te zorgen dat je zo lang mogelijk kunt genieten van de rozen. Wij geven de optie om een gratis kaartje toe te voegen aan de bestelling waar een persoonlijke wenstekst op toegevoegd kan worden.
Waar komen de rozen van Surprose vandaan?
Bij elk product op onze site staat aangegeven van welke kweker en uit welk land deze rozen afkomstig zijn. Bij Surprose zijn we volkomen transparant, uniek in onze sector! Wil je meer weten over onze kwekers? Lees dan het artikel over onze kwekers!
Betalen
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Bij ons is het mogelijk om met alle gangbare betaalmethodes je betaling te voldoen. Wij accepteren betalingen met iDEAL, Creditcard of PayPal.
Hoe wissel ik een kortingscode in?
Bij de laatste stap voor het afrekenen kan je de kortingscode invoeren. Ben je bij het scherm waar je alle gegevens van verzend en ontvangstadres in moet vullen, dan zie je (rechts)onderin de pagina de optie om je kortingscode in te voeren. Klik op ‘toepassen’, dan wordt de korting automatisch verrekend over je bestelbedrag. Ook kun je bij ‘bekijk winkelmand’ bij het vak ‘voucher code’ jouw kortingscode invoeren.
Wordt mijn factuur toegevoegd aan de bestelling?
Omdat veel van onze rozen en cadeaus worden verzonden aan iemand anders als geschenk, hebben wij er voor gekozen om de factuur alleen per mail te sturen. De factuur wordt per mail verzonden naar het mailadres dat is toegevoegd aan het factuuradres. Deze zal dus niet zichtbaar zijn op het bezorgadres.
Bestellen
Hoe plaats ik een bestelling?
- Ga op onze site op zoek naar het gewenste boeket of aantal rozen.
- Vul eventueel een persoonlijke wenstekst in bij de bestelling
- Klik op ‘Nu bestellen’ om deze rozen toe te voegen aan je winkelwagen. Klik bij kies je eigen aantal rozen op ‘kies je eigen aantal’ en vul daar het getal in van het aantal rozen dat je wilt bestellen.
- Zoek eventueel nog een ander boeket, aantal rozen of cadeau uit.
- Alle gewenste rozen en cadeaus toegevoegd aan de winkelwagen? Klik dan op ‘winkelwagen’ rechts bovenin en check of jouw winkelwagen correct is. Dit doe je door op ‘bekijk winkelwagen’ te klikken.
Kan ik ook zelf kiezen hoe veel rozen ik wil bestellen?
Dat kan! Ga naar de categorie ‘kies je eigen aantal’ en bekijk daar ons assortiment van rozen waarbij je een eigen en afwijkend aantal rozen kunt bestellen en bestel vanaf 10 tot wel 1001 rozen in ieder aantal dat je wenst. Zou je meer rozen willen hebben? Neem dan even contact met ons op en dan gaan we voor je aan de slag!
Kan ik anoniem mijn bestelling versturen?
De naam van de verzender wordt niet automatisch vrijgegeven aan de ontvanger. Alleen als jij je naar op het persoonlijke wenstekst kaartje zet word je naam zichtbaar. Als je anoniem wilt blijven moet je dus niet je naam in de persoonlijke wenstekst zetten. Wil de ontvanger weten wie je bent? Dan bellen we je of sturen we je een mail om dit door te geven, dan kun je zelf contact opnemen met de ontvanger, of wij kunnen gegevens voor je doorgeven.
Kan ik een extra cadeau mee sturen?
Surprose geeft de optie om bij jouw boeket verschillende cadeaus toe te voegen. Kijk bij de categorie ‘cadeaus’ en vind daar ons ruime assortiment van glasvazen, chocolade, wijnen en champagne. Deze zijn op dezelfde manier toe te voegen aan de bestelling als de rozen.
Welk voordeel biedt een klanten account?
Met een eigen account heb je een aantal voordelen. Het is handig met bestellen doordat wij zo jouw adressen kunnen onthouden. Je hoeft dan niet elke keer opnieuw het zelfde factuur- of bezorgadres in te vullen.
Bestelling wijzigen
Kan ik het bezorg/factuur adres nog wijzigen?
Het factuuradres kun je altijd, tot het bezorgmoment, nog wijzigen. Het bezorgadres kan alleen gewijzigd worden als de bestelling nog niet ingepakt is en klaar staat voor verzending. Dit betekend dat je het bezorgadres twee dagen voor de leveringsdatum tot 14:00 uur nog kunt wijzigen. Bijvoorbeeld: ik wil mijn bezorgadres wijzigen en heb een bestelling geplaatst voor woensdag. Dan kun je het bezorgadres tot maandag 14:00 uur wijzigen. Mail ons met de juiste gegevens, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen: service@surprose.nl.
Kan ik de leveringsdatum nog wijzigen?
Je kunt het afleveradres wijzigen of je bestelling annuleren tot uiterlijk twee werkdagen voor de gewenste afleverdatum. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice. Producten in je bestelling en de gekozen verzendmethode kunnen niet veranderd worden. In dat geval moet je bestelling geannuleerd en opnieuw gemaakt worden, mits dit nog mogelijk is.
Kan ik het ingevulde telefoonnummer nog wijzigen?
Om het telefoonnummer van het factuur- of bezorgadres te wijzigen kun je mailen naar service@surprose.nl of bellen naar 085-8225435 om de wijziging door te geven. Het telefoonnummer wordt door ons gebruikt als er iets mis is, als wij vragen hebben of als de ontvanger wil weten wie het boeket heeft verstuurd. We bellen je dan op om je een vraag te kunnen stellen. Je telefoonnummer wordt niet gebeld door de bezorger.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?
Bestellingen kunnen beperkt gewijzigd worden, afhankelijk van de bestelling die is geplaatst. Het kan namelijk zijn dat de rozen al speciaal voor jou besteld zijn bij onze kwekers. Het product en de verzendmethode kunnen niet worden gewijzigd, de order moet dan, indien nog mogelijk, worden geannuleerd en opnieuw geplaatst. Als je de bestelling al betaald hebt moet je contact opnemen met ons Surprose team door te bellen naar 085-8225435 of te mailen naar service@surprose.nl.
Bezorgen
Wie is de vervoerder van Surprose?
Onze vaste partner voor de verzending is DHL, nationaal en internationaal. Wij hebben bewust voor DHL gekozen vanwege hun betrouwbare service, hun wereldwijde netwerk en duurzame bedrijfsvoering. Zo worden onze bestellingen in de grote steden al steeds vaker met een elektrische auto uitgeleverd.
Hoe zeker is de aflevering op de gewenste dag en hoe lang zijn de rozen onderweg?
Bestellingen voor levering in Nederland worden door DHL op de dag voor de gewenste leveringsdatum verzonden. De levering is 95% van de tijd op de gewenste dag, anders de volgende werkdag. Wil je extra zekerheid? Kies dan voor DHL Express, dan heb je namelijk een gegarandeerde leverpoging op de gewenste leverdag.
Hoe laat wordt mijn pakket bezorgd?
Alle pakketten worden door DHL in 95% van de tijd op tijd geleverd. DHL levert deze pakketten van de standaardverzending tussen 10.00 en 18.00 uur. Helaas hebben wij verder geen invloed op de tijd wanneer het pakket geleverd wordt. Je krijgt vanzelf na het bestellen een mailtje waarin de Track en Trace van DHL bekend is. Hiermee kun je zien in welk tijdvak de bezorger op de bestemming is. Bestellingen die worden bezorgd met de avondlevering, worden tussen ca. 17:00 en 22:00 uur aangeboden.
Wat als ik niet thuis ben om mijn pakket in ontvangst te nemen?
Als de ontvanger van het pakket niet thuis is, wordt er aan de buren gevraagd om het pakket in ontvangst te nemen en krijg je een een update in de track&trace code bij welke buren het pakket geleverd is. Als er geen buren thuis zijn of het pakket niet aan willen nemen, zal DHL de volgende dag nog een keer langskomen om het pakket te brengen. Ze kunnen ook besluiten, bijvoorbeeld na de tweede keer, om het naar een servicepunt te brengen.
De ontvanger krijgt vaak geen briefje meer in de brievenbus, in verband met duurzaamheid. Houd dus zelf de track&trace code in de gaten en geef eventuele wijzigingen door aan de ontvanger.
Op welke dagen kan ik het boeket laten bezorgen?
Wij bezorgen 6 dagen in de week, van maandag tot en met zaterdag.
Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op zondag?
Helaas is dit niet mogelijk. Wel kun je rozen laten bezorgen op zaterdag of maandag. Door onze kwalitatief hoogwaardige rozen kun je ook rozen bestellen en zelf zaterdag op de vaas zetten en maandag nog steeds prachtige rozen als cadeau schenken.
Wat zijn de verzendkosten?
Over bestellingen in Nederland rekenen wij verzendkosten bij standaardlevering van €6.95, de verzendkosten bij een avondlevering zijn €7.95. In België rekenen wij verzendkosten van €8.95. In Duitsland is dit €5.95. Bij bestellingen boven de €100 rekenen wij geen standaardverzendkosten, in België minderen wij de verzendkosten bij bestellingen boven €100 met €5.95. Voor bestellingen naar België van een bedrag boven €100 betaal je dus €3 verzendkosten. Meer over de verzendkosten vind je op de pagina over de verzending.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Als jouw pakket is aangemeld bij DHL krijg je automatisch een track&trace code van DHL in je mailbox. Via deze track&trace kan je jouw bestelling volgen. Let op, deze track&trace kan ook in je spam of ongewenste mail terecht komen. Let op! Jouw pakket wordt al aangemeld bij DHL voordat je boeket is klaargemaakt door onze specialisten. Het kan dus zijn dat je erg vroeg al een mail krijgt met een track&trace terwijl jouw boeket nog niet voorbereid is. Schrik dus niet, jouw pakket wordt altijd pas een dag van tevoren meegegeven aan DHL!
Verzend Surprose ook rozen naar andere landen?
Ja, ook in Duitsland en België. Voor een Duitse bestelling kun je de bestelling maken op Surprose.de. Voor een bestelling naar België kun je gebruik maken van onze Nederlandse site en het Belgische adres toevoegen. We bezorgen ook in Milaan, Parijs en Wenen.
Kan ik op een zakelijk adres laten bezorgen?
Dat is mogelijk, je kunt de naam van het bedrijf invullen bij het bezorgadres. Wij adviseren om voor zakelijke bestellingen gebruik te maken van de standaardverzending. Zakelijke adressen zijn doorgaans niet open en toegankelijk voor bezorgers in de avond. De methode van bezorging kan niet worden aangepast. Indien mogelijk kan een bestelling dan worden geannuleerd. Meestal is dit mogelijk tot ca. twee werkdagen voor de gewenste leverdatum. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, dan zullen we kijken wat we voor je kunnen betekenen. Meer informatie over zakelijk rozen bestellen vind je op onze pagina voor zakelijke klanten.
Garantie en retouren
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Bloemen kunnen niet retour, omdat dit versproducten zijn. We bieden een versgarantie van 7 dagen, mocht er iets mis zijn met de rozen, direct of binnen een paar dagen, dan horen wij dit graag: service@surprose.nl. Artikelen zoals vazen, chocolade etc. kunnen wel retour. De verzendkosten zijn dan voor eigen rekening. Zorg ervoor dat bij het retourpakket duidelijk je ordernummer is vermeld. We zullen dan zodra het in goede staat retour is gekomen, je het geld terugstorten.
Is er garantie op de rozen?
Is er iets mis met de rozen? Meld je dan binnen 7 dagen bij onze klantenservice met je ordernummer en ten minste 1 foto van het gehele boeket. Wij kunnen dan de foto's beoordelen, samen met onze experts om te kijken wat er aan de hand is. De foto's kun je mailen naar: service@surprose.nl.
Overig
Ik weet niet wie dit pakket naar mij verzonden heeft, wat nu?
Heb je geen bericht gehad van de persoon die dit pakket bij jou heeft laten bezorgen? Zoek allereerst het kaartje in de doos dat is mee verpakt bij het geschenk. Het kan zijn dat hier een persoonlijke tekst met naam op toe is gevoegd. Is dit niet het geval? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 085-8225435 of mail naar service@surprose.nl. Wij zullen contact op nemen met de persoon die het geschenk heeft verzonden en zullen vragen of diegene contact op wil nemen met de ontvanger van het pakket.
Ik heb een andere vraag, waar kan ik deze stellen?
Bel ons van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 17:00 uur op 085-8225435 of mail jouw vraag naar service@surprose.nl.